Nezařazené

Vyhlášení vítězů 1. ročníku GTP CR

16. června 2018

Ve čtvrtek 14. 6. 2018 proběhlo slavnostní vyhlášení vítězů GTP CR 2018. Na pomyslném piedestalu stanula Kateřina Vrtišková ze ZŠ Jílové u Prahy, druhé místo obsadila Petra Šubrtová ze ZŠ Petřiny, třetí místo patří Kateřině Sládkové ze ZŠ Za Nádražím v Českém Krumlově.

Slavnostním večerem vyhlášení prvního ročníku ceny pro inspirativní učitele působící na základních a středních školách provázela všechny přítomné moderátorka Ester Janečková. Tři vítězové obdrželi šek v hodnotě 50.000 Kč, poukázku na odběr her pro školu, na které působí, v hodnotě 20.000 Kč od hlavního partnera ceny společnosti Albi a stromeček jabloně, jejíž budoucí plody symbolizují výsledky jejich práce. Vítězka, kterou vyhlásil zakladatel společnosti Albi Antonín Kokeš, navíc obdržela poukaz na zahraniční stáž v hodnotě 30,000 Kč a nově také pomyslnou korunu – skleněný vavřínový věnec od scénografa a skláře Ricarda Hoinheffa.

Porota u vítězů ocenila snahu být dětem dobrým průvodcem –  učit je samostatnosti, propojovat učivo s aktuálními globálními tématy a snažit se vést děti k pochopení souvislostí přes jejich vlastní prožitek.

Vítězka Kateřina Vrtišková  oslovila porotu svojí zacílenou a relativně náročnou výukou, organizována tak, aby se děti učily samy objevovat svět a mohly pracovat svým individuálním tempem. Z hodiny, kterou měli porotci možnost shlédnout, bylo evidentní, že žáci se učí s radostí, mají nadstandardní návyky a dovednosti, dokáží pracovat samostatně i ve skupině, domlouvat se mezi sebou a respektovat se.

U Petry Šubrtové, která se umístila na druhém místě, vyzdvihli porotci především způsob její výuky – to, jakým způsobem předkládá dětem náročná témata, jak je propojuje s jejich životem, nezjednodušuje je, nechává je dětem zažít a usiluje o to, aby je dokázaly pochopit přes vlastní prožitek, což v sobě skrývá osobnostně-sociálně, resp. morálně rozvojový potenciál.

U Kateřiny Sládkové,která obsadila třetí místo, ocenila porota to, jakým způsobem dokáže při výuce propojit téma globálních změn se čtenářským cílem a formou skupinové práce zapojit všechny žáky do zvolených aktivit, které směřují k danému cíli lekce. Zaujala ji konstruktivisticky pojatá výuka, při níž byl kladen důraz na vyjádření vlastního názoru dětí.

První ročník ceny GTP CR byl zakončen bouřlivým standing ovation, kterým přítomní v sále poděkovali všem finalistům.