2020

20. 10. Lidové noviny
tisk: Jak na distanční výuku
(autor: Petra Smítalová)

17. 10 Česká televize – Focus Václava Moravce
televize: Povolání učitel(-ka)

2. 10. Rodina a škola
tisk: Global Teacher Prize 2020
(autor: Radek Aubrecht)

1. 10. Lidovky.cz
online: Myjte si ruce, radí dětem superhrdinové
(autor: Renata Chmelová)

1.10. Lidové noviny – Morava a Slezsko, Lidové noviny – Praha
tisk: Dětem radí superhrdinové
(autor: Renata Chmelová)

26. 9. flowee.cz
online: Covid ukázal nesmyslné požadavky na děti i bídné vybavení škol, říká učitel roku
(autor: Milada Kadeřábková)

25. 9. Magazín Zlín
tisk: Vzdělávání pro 21. století

18. 9. ČRo Ostrava
rozhlas: Setkání s Tomášem Chrobákem
(autor: Iva Piskalová)

16. 9. Pedagogické info
online: Petra Boháčková: Možná se někdo z žáků stane drtičem digitálních dat

16. 9. Týdeník ŠKOLSTVÍ
tisk: O vítězi rozhodlo, jak umí učit na dálku
(autor: Táňa Pikartová)

21. 8. Flowee.cz
online:  Koronavirus ukázal nesmyslné požadavky na děti i bídné vybavení škol, říká učitel roku
(autor: Milada Kadeřábková)

21. 8. E15
tisk: Technologie ano, ale smysluplně. A také možnost volby (část 1, část 2, část 3, část 4)

21. 8. Deník N
tisk: Právě teď si můžeme začít kupovat lepší budoucnost (část 1, část 2, část 3)
(autor: Kryštof Vosátka)

8. 8. Seznamzprávy.cz
online:  Komentář: Vysvobození. Učitelé uniknou zbytečnému závodu s časem
(autor: Michal Kaderka)

7. 8. MF Dnes – Praha
tisk: „Učitelé by se měli přestat brát vážně“
(autor: Klára Burešová)

5. 8. Žurnál – Online zpravodajství z univerzity
online: Konference ukáže, jak pracovat s globálními tématy ve výuce
(autor: Ivana Pustějovská)

1.8. Česká škola
online: Učitel Václav Fiala: Učitelé by se měli přestat brát tak vážně

30. 6. domaci.ihned.cz
online: Vymáhat pozici silou není autorita, ale autoritářství. Do školy nepatří, říká učitel roku

30. 6. aktuálně.cz
online: Učitel roku: Vymáhat si pozici silou a tresty není autorita, ale autoritářství. To do školy nepatří

30. 6. Právo – Praha a Střední Čechy
tisk: Chemikář: Výbuch zažíváme každý rok
(autor: Lucie Fialová)

29. 6. Česká pozice
online: Děti je třeba vést k odpovědnosti a samostatnosti
(autor: Jitka Polanská)

29. 6. Deník N
online: Léčba školství koronavirem: nebát se změn, věřit dětem, vykuchat výuku, shodují se učitelé
(autor: Adéla Skoupá)

29. 6. Deník N
tisk: Jak koronavirus promění výuku? Více odvahy, méně učiva (část 1, část 2, část 3)
(autor: Adéla Skoupá)

28. 6. Aktuálně.cz
online:  Žáci o mně říkají, že jsem týpek. Beru to jako poklonu, říká letošní nejlepší učitel

28. 6. Deníkn.cz
online: Kdybychom byli chytrou zemí, investovali bychom teď do vzdělání
(autor: Kryštof Vosátka)

16. 6. Lidové noviny – Praha
tisk: Svou třídu mám moc rád
(autor: Jitka Polanská)

16. 6. Katolický týdeník
tisk: Učitel náboženství se dostal mezi nejlepší kantory

15. 6. Řízení školy
online: ČŠI uspořádala odborný panel k hodnocení žáků v období distanční výuky

15. 6. Eduin.cz
online: Jeden, nebo dva termíny přijímacích zkoušek?

13. 6. Hradčany.cz
online: Týpek z Prahy se stal učitelem roku. Letošní ročník ovládl Václav Fiala

13. 6. Michle.cz
online: Týpek z Prahy se stal učitelem roku. Letošní ročník ovládl Václav Fiala

13. 6. Nusle.cz
online: Týpek z Prahy se stal učitelem roku. Letošní ročník ovládl Václav Fiala

3. 6. Eduin – blog
online: Global Teacher Pedagogika aneb O čem přemýšleli finalisté GTP CZ 2020
(autor: Josef Valenta)

3. 6. Kroměřížský deník
online: Kroměřížský pedagog bojuje o „Nobelovku“ pro učitele
(autor: Jakub Omelka)

3. 6. Týdeník ŠKOLSTVÍ
tisk: Smysluplné učení nutí žáka přemýšlet
(autor: Táňa Pikartová)

2. 6. Učitelské listy
online: Jitka Polanská: Aktivní děti – známka dobré výuky

1.6.  Arcibiskupství Olomoucké
online: AG má horké želízko ve finále soutěže o nej učitele
(autor: Jiří Gračka)

1.6. U nás – Praha Libuš
tisk: Global Teacher Prize Czech Republic

6. 4. EDUin.cz
online: OECD: Školství potřebuje strategii – na nejbližší měsíce i příští školní rok

1.4. Rodiče vítáni
online: Napoprvé se mi zpravidla nepodaří nikdy nic, říká český matikář, který se dostal mezi padesát nejlepších učitelů světa
(autor: Jitka Polanská)

1.4. Asociace společenské odpovědnosti
online: EDUin

31. 3. Lidové noviny – Praha
tisk: Hlavně se nedostat do křeče

30. 3. Deník N
online: Notes: Reportáž z místa, kde jde o všechno, jak na školu v nouzovém stavu a virus jako nástroj moci
(autor: Jan Moláček)

30. 3. Deník N
online: Nezahlcujte je. Neznámkujte, čtyřky dáváte rodičům, vzkazuje kolegům jeden z nejlepších učitelů světa
(autor: Renata Kalenská)

30. 3. Deník N
tisk: Rodiče nemají mentální kapacitu, aby se teď učili rovnice (část 1, část 2)
(autor: Renata Kalenská)

30. 1. Otevřené noviny
online: Názory a komentáře (nejen) o školství: novinky z EDUin v lednu 2020. Nominace Global Teacher Prize CR. Učitelské noviny jako zdroj dezinformací
(autor: Zita Kazdová)

27. 1. EDUin.cz
online: Povinnou maturitu ze tří předmětů nejvíce odnesou odborné školy a strukturálně postižené regiony

26. 1. Česká škola:
online: Jak rozečíst dítě? Když škola nechá žáky číst, co chtějí, třeba z nich vyrostou čtenáři Prousta

21. 1. Řízení školy
online: Monika Olšáková: Venek je pro mě nejlepší interaktivní učebna

20. 1. EDUin.cz
online: Mistrovská zkouška měla být možností, jak pokračovat ve studiu na vysoké škole. Další z nesplněných maturitních slibů..

16. 1. Rodiče vítáni
online: Učitelů si vážím, je to náročná profese a v poslední době znevažovaná, říká Ester Janečková. I letos bude moderovat předávání učitelské ceny
(autor: Jitka Polanská)

15. 1. Rodičevítáni
online: Jak rozečíst dítě? Když škola nechá žáky číst, co chtějí, třeba z nich vyrostou čtenáři Prousta. Jinak spíš ne
(autor: Jitka Polanská)

13. 1. EDUin.cz
online: Povinná maturita ze tří předmětů jako experiment na mladých lidech. Shrnujeme nesplněné sliby, které měly obhájit její zavedení

8. 1. Česká škola
online: Začíná třetí ročník odborné ceny pro inspirativní pedagogy Global Teacher Prize Czech Republic

7. 1. Pedagogické info
online: EDUin: Začíná třetí ročník odborné ceny pro inspirativní pedagogy Global Teacher Prize Czech Republic

6. 1. EDUin.cz
online: Žáci se obtížně soustředí na delší úlohy, nerozumí přírodovědnému výzkumu. Inspekce vysvětluje, proč tomu tak je