Pavel Bobek



ZŠ Solidarita, Praha





Odkaz na videomedailonek

Učitelem se stal v Londýně, kde vystudoval prvostupňové vzdělávání na UCL Institute of Education. V rámci programu Teach First učil dva roky na základní škole, která i přes umístění v problémové čtvrti vykazuje mimořádné vzdělávací výsledky. O svém působení v Anglii a překvapivých zjištěních, která často ostře kontrastovala s jeho předchozími představami o vzdělávání, napsal sérii blogových příspěvků pro Otevřeno. Od září 2021 vede třídu třeťáků na ZŠ Solidarita v Praze a na druhém stupni vyučuje němčinu. 
 

Jeho cílem je dopomoct každému žákovi ve třídě k úspěchu - včetně těch dětí, které do školy přicházejí z horších startovních pozic. V českém prostředí se snaží o popularizaci poznatků kognitivní psychologie ve vzdělávání a výukových metod, jejichž efektivita je podpořena výzkumem, jako je explicitní a responzivní výuka. Věnuje se také vytváření klimatu ve třídě podporujícího učení všech žáků, integraci dětí s dodatečnými vzdělávacími potřebami a předcházení náročným situacím ve školách.

Kromě každodenní učitelské praxe se příležitostně věnuje lektorské činnosti, psaní, četbě, poslechu podcastů i diskusím o vzdělávání. Spolupracuje s Edukační laboratoří, je členem Otevřena a Učitelské platformy.