Martin Jelínek



ZŠ Brno, Horácké náměstí 13





Učitelství pro druhý stupeň vystudoval na Masarykově univerzitě v Brně. Aktuálně působí na fakultní základní škole Horácké náměstí 13 v Brně, kde učí výchovu k občanství, informatiku a zeměpis. Škola Horácké náměstí aktivně zapojuje do výuky Daltonské prvky, takže dbá na rozvoj samostatnosti a odpovědnosti žáků za svůj proces učení.

Jelikož, jak sám přiznává, jeho samotného škola moc nebavila, snaží se, aby jeho žáky výuka zaujala a vždy si pokládá otázku, zda jeho samotného by výuka bavila. Vymýšlí tedy nejrůznější aktivity do výuky, které zaujmou žáky a zároveň do výuky zapojuje různé pokusy, moderní technologie, skupinovou práci, badatelské úkoly, či projekty, které vychází ze zájmů jeho žáků. U svých žáků podporuje zodpovědnost za vlastní učení. Jsou pro něj důležité dobré vztahy s jeho žáky, s rodiči i kolegy a bezpečné prostředí.

Zajímavostí je, že jak říká je učitelem trošku omylem, protože vystudoval střední školu automobilní a když pak přemýšlel co dál, napadlo ho, že by mohl být trenérem. Tato cesta ho však zavedla až k učitelství.

Krom toho je jedním ze zakladatelů spolku Zachraň Zeměpis, který je zaměřený na podporu učitelů tohoto předmětu. V rámci něj sdílí články s inspirací do výuky, přičemž se zaměřuje na moderní trendy ve výuce, zapojení využívání moderních technologií ve výuce, vytváří videa do výuky a s Janem Otáhalem tvoří podcast pro učitele.